პროექტი ,,მასწავლებელი
-მეგზური ევროპისაკენ“
ქუთაისის
N15 საჯარო სკოლა
საგანმანათლებლო პროექტი ,,ევროპა
წარმატებული მომავლისათვის!“
პროექტის მიმართულებები:
Ø ევროკავშირის წევრი ქვეყნები
Ø ევროკავშირის საქმიანობების ანალიზი სხვადასხვა მიმართულებით
Ø რა ღირებულებბეი აერთიანებს ევროპას? ევროპული ღირებულებები
და საქართველო
სკოლა:ქუთაისის N15 საჯარო სკოლა
საგანი: ისტორია
პროექტის სახელწოდება: ,,ევროპა წარმატებული მომავლისათვის!“
შესავალი:
პროექტის მიზანი: მოსწავლეებმა
გაანალიზონ მოქალაქეების როლი ქვეყნის დემოკრატიულ განვითარებაში; გახდნენ მეტად ინფორმირებულნი
ევროკავშირის სტრუქტურის, მიზნებისა და საჭიროებების შესახებ; იცოდნენ
რამდენად უწყობს ის ხელს სახელმწიფოთა განვითარების პროცესს; გაეცნონ ევროკავშირის წევრ ქვეყნებს; აღიქვან, გაიაზრონ რა ღირებულებები და ფასეულობები აერთიანებს ევროპას
და საქართველოს.
მოსალოდნელი შედეგები:
Ø მოსწავლეები გახდებიან უფრო მეტად ინფორმირებულები თუ რა ორგანიზაცია
არის ევროკავშირი, რა არის მისი მისია, რა როლი ენიჭება სახელმწიფოთა განვითარების
და წარმატების საქმეში.
Ø მეტად შეეძლებათ
აუხსნან მათ გარემოში მყოფ ადამიანებს, რა უფლებები და მოვალეობები აქვთ წევრ და თანამშრომლობაში მყოფ ქვეყნებს.
Ø ეცოდინებათ თუ რა არის ვიზალიბერალიზაცია
Ø როგორ უნდა მიიღონ განათლება ევროპაში: რა პროგრამები არსებობს
Ø მომავალში ითანამშრომლებენ სხვადასხვა სკოლებთან, ორგანიზაციებთან
Ø უშუალოდ ექნებათ აღქმული და გააზრებული რა ღირებულებები,
ფასეულობები აერთიანებს ევროპას და საქართველოს
პროექტი ეფუძნება
ეროვნულ სასწავლო გეგმას, საგანი:ისტორია
ა) საგნისსწავლა-სწავლებისმიზნები
Ø ხელიშეუწყოსმოსწავლისჰუმანურ, სახელმწიფოებრივადმოაზროვნე,
პატრიოტმოქალაქედჩამოყალიბებას
Ø დაეხმაროსმოსწავლესისტორიულიეპოქებისაღქმასადამათიმახასიათებლებისერთმანეთთანთანამედროვეობასთანშედარებაში;
ისტ. საბ. 8.ისტორიულიმოვლენებისდაპროცესებისდანახვა/შეფასებაკონკრეტულეპოქაშიმცხოვრებიადამიანებისთვალით;
ისტ. საბ. 10.
ქვეყნისწარსულის, აწმყოსადამომავლისერთიანკონტექსტშიგააზრება;
ისტ. საბ. 12. ისტორიულიმაგალითებისმოშველიებითსახელმწიფოებრივიაზროვნებისა (პატრიოტიზმი) დადემოკრატიისპრინციპების (თანასწორობა, მონაწილეობა) საჭიროებისდასაბუთება.
პროექტის მნიშვნელობა:
ქვეყნის წინსვლაში ყველაზე დიდი ბერკეტი, სწორედ მომავალ
თაობას აქვს.იმისათვის, რომ საქართველო შედგეს, როგორც სახელმწიფო და დაუბრუნდეს თავისი
ისტორიული განვითარების გზას, აუცილებელია მეტი დიალოგი ახალ თაობასთან, ისინი განსაზღვრავენ
ქვეყნის მომავალს.მოქალაქეობრივი პასუხისმგებლობის განცობიერება
არის სწორედ წინაპირობა ქვეყნის განვითარების, რომელიც სკოლის ასაკიდანვე იწყება და
ხელსუწყობს პიროვნებად ჩამოყალიბების პროცესს. აუცილებელი და უმნიშვნელოვანესია
მოსწავლეებმა ერთმანეთთან
დააკავშირონ და გაანალიზონ, თუ რამდენად მოქმედებს წარსულში მიღწეული წარმატება თუ
წარუმატებლობა აწმყოში მიღწეულ შედეგებზე, რომელიც ლოგიკურ კავშირშია მომავალთან. გაცნობიერება
იმისა, რომ შეაფასონ საკუთარი როლიმნიშვნელოვან
ისტორიულ მოვლენებში, ხელს შეუწყობს მათ განვითარებას და იმ საზოგადოების
ჩამოყალიბებას, რომელიც ღირსეულად წარმართავს ქართულ სახელმწიფოს.ისინი დროთა
განმავლობაში გახდებიან ღირსეული ,,ელჩები“ რომლებიც გარკვეულწილად სწორად
შეაფასებენ მნიშვნელოვან ისტორიულ ფაქტებს და ხელს შეუწყობენ თაობათა დიალოგს. პროექტი
მნიშვნელოვანია თითოეული მოზარდის მენტალობის ჩამოყალიბებისთვის, ის ხელს შეუწყობს
თანმიმდევრულად, დროთა განმავლობაში მათ ირგვლივ მყოფ ადამიანებს აუხსნან დიალოგის
რეჟიმში, თანამშრომლობით, რომევროკავშირის
ძირითად მიღწევად უნდა ჩაითვალოს ხანგრძლივი მშვიდობის უზრუნველყოფა წევრ
სახელმწიფოთა შორის და დემოკრატიული თანხმობა, რომლის მეშვეობითაც ხორციელდება
საერთო მიზნები წევრ სახელმწიფოთა მიერ. საქართველოცნაბიჯ-ნაბიჯ უნდა მიჰყვეს იმ
სტანდარტებს, რაზეც აქცენტს ევროკავშირი აკეთებს.
პროექტის
აღწერა და განხორციელება:
2016 წლის 26 დეკემბერს ქუთაისის
N15 საჯარო სკოლაში დავიწყე საგანმანათლებლოპროექტის ,,გზაევროპისაკენ“https://momavli.blogspot.com/p/blog-page_17.html(ბლოგი)განხორციელება, რომელიც ეფუძნებოდა კვლევას, რაც კიდევ ერთხელ ადასტურებდა
პროექტის განხორციელების აუცილებლობას https://www.slideshare.net/KalandadzeNatia/n15-70786010. მნიშვნელოვანი იყო სკოლაში უკვე
აღებული კურსის -ევროპული ღირებულებების და ფასეულობების მიმართულებით გაგრძელებულიყო
მუშაობა.
I ეტაპი
სკოლაში არსებული სამოქალაქო
და დებატ-კლუბის წევრებთან შეხვედრაზე გაიმართა მსჯელობა და დისკუსია ახალ პროექტზე,
რომელის იდეა მათ შესთავაზა კლუბების მეურვემ ნათია კალანდაძემ. ერთობლივი, დემოკრატიული
გადაწყვეტილებით დაინიშნა პროექტის პრეზენტაციის დღე 27.11.18 სადაც წარმოდგენილი იქნა პროექტის მიზანი
და ამოცანები, აქტივობები შეირჩეოდა პროექტის გუნდისა და მონაწილეების მიერ, პროექტის
ხელმძღვანელთან თანამშრომლობით. ,,ევროპა წარმატებული მომავლისათვის“
(N1 შეხვედრა-პროექტის
პრეზენტაცია) პრეზენტაციისას მნიშვნელოვანი იყო მოსწავლეების დაინტერესება და მოტივაცია, მზაობა
პროექტის განხორციელებისთვის.
N2 შეხვედრა პროექტში ფუნქციების დელეგირება
თარიღი: 29.11.18
კლუბების
ლიდერებთან,მენეჯერებთან და კოორდინატორებთან
ერთად დავიწყეთ პროექტის მონაწილეებს შორის ფუნქციების დელეგირება
N3 შეხვედრა- გუნდის წევრებს შორის ფუნქციების დელეგირება
თარიღი: 04.12.18
პროექტი ,,ევროპა
წარმატებული მომავლისათვის“ . ჯგუფური მუშაობის დროს მოსწავლეებს მიეცათ
შესაძლებლობა გაცნობოდნენ ევროკავშირის წევრ ქვეყნებზემნიშვნელოვან ინფორმაციას. ჯგუფებშიმოსწავლეებიურთიერთთანამშრომლობდნენ, უზიარებდნენერთმანეთსიდეებს, მუშაობისსხვადასხვაგზებს, მათგანსაზღვრესდაჩამოაყალიბესსამოქმედოგეგმა, ასევედაინაწილესდავალებები.
N4 შეხვედრა გადაწყვეტილებისმიღება აქტივობის ,,ევროპაჩვენისახლია" წარდგენაზე
თარიღი: 07.12.18
მოსწავლეებმა უნდა
იგრძნონ აღიარება, მხარდაჭერა და საჭიროება იმ საქმეში, რასაც სთავაზობენ, მათ
ყველაზე მეტად უნდა შეძლონ საკუთარი შესაძლებლობების რეალიზება უკვე სკოლის
ასაკში. მონაწილეებმათავადგადაწყვიტეს 28 ქვეყნიდანაერჩიათ 9 ქვეყანა სადაცმონაწილეებთანერთადმშობლებიცჩაერთვებოდნენ.
N5 შეხვედრა პროექტის გუნდი ოფიციალურადწარადგენსჯგუფებს აქტივობისგანსახორციელებლად ,,ევროპაჩვენისახლია"
თარიღი: 14.12.18
პროექტისგუნდმამონაწილეებთანთანამშრომლობითმიიღოგადაწყვეტილებათურომელიქვეყნებისწარდგენამოხდებოდამათმიერდამსწრესაზოგადოებისწინაშე.
თარიღი: 14.12.18
პროექტისგუნდმამონაწილეებთანთანამშრომლობითმიიღოგადაწყვეტილებათურომელიქვეყნებისწარდგენამოხდებოდამათმიერდამსწრესაზოგადოებისწინაშე.
N6 შეხვედრა
18.12.18 დან 20.12.18 ჩათვლითმზადებააქტივობისთვის ,,ევროპაჩვენისახლია"
საგამოფენოსივრცე- მონაწილეებითანდათან, თანმიმდევრულადმუშაობენთავიანთსაგამოფენოკუთხეზე, ჯგუფებიმშობლებთანერთადცდილობენორიგინალურადწარდგნენსაზოგადოებისწინაშე.
N7 აქტივობა ,,ევროპაჩვენისახლია" 21 დეკემბერი
2018 წელი
პროექტი ,,ევროპაჩვენიმომავალია“
სამოქალაქოკლუბის,,მომავალიჩვენია" დადებატ-კლუბის ,,ღირსება" წევრმოსწავლეებთან,
მათმშობლებთან,პროექტის ხელმძღვანელთან, პროექტში ჩართულ მასწავლებელთან და სკოლშისტაჟირებაზემყოფახალგაზრდებთანერთადწარმოადგინესსურვილისმიხედვითარჩეული 9 ქვეყანა: გერმანია, საფრანგეთი, იტალია, საბერძნეთი, შვედეთი, ლიტვა, ესპანეთი, ირლანდია, ფინეთი.მათ წარმოადგინეს ამ ქვეყნების მდებარეობა,
განათლება, კულტურა,ტრადიციები, სპორტი. შექმნეს სახლის მაკეტები თითოეულ ქვეყანაზე,
როგორც ერთიან ოჯახზე.
II ეტაპი
N 8 შეხვედრა მეორესემესტრი, ფუნქციებისდელეგირება
29.01.19
29.01.19
მეორე სემესტრი პროექტის მონაწილეებმა, რომლებიც ასევე არიან სამოქალაქო კლუბის ,,მომავალი ჩვენია" წევრები, შეაჯამეს და განიხილეს პირველ სემესტრში განხილული აქტივობები. პროექტის მონაწილეებმა აღნიშნეს, რომაქტივობა ,,ევროპაჩემისახლია“ მასშტაბურიხასიათისიყოსკოლისრეალობიდანგამომდინარე, სადაცასეგაერთიანდაშემდეგიკლასები
( VII, VIII), რომელთაცმასწავლებლის, სკოლის, მშობლების, ერთმანეთისიმედითადა მხარდაჭერითშეძლესჩარმოეჩინათევროკავშირის 9 სახელმწიფო. მათგაიაზრესმოქალაქისდამოქალაქეობისროლიდემოკრატიულისახლმწიფოსჩამოყალიბებასადაგანვითარებაში. აღასანიშნავია, მათიინფორმირებულობაევროკავშირის, სტრუქტურის, მიზნების, მშვიდობისმისიისადაქვეყნებისსაჭიროებებისშესახებ, ხოლომათიურთიეთთანამშრომლობისშედეგებითგააცნობიერეს, თურამდენადუწყობსისხელსსახელმწიფოთაგანვითარებისპროცესს.
N9 შეხვედრა 12 გაკვეთილიევროკავშირისშესახებგაკვეთილი-N1, 2, 3, 4
14.02.19
14.02.19
პროექტისმონაწილეებთანერთადშეირჩაგზა, თურამიმართულებითგვქონოდამეტიწარმოდგენაევროპაზე, კერძოდკიევროკავშირისსტრუქტურაზე, მისმნიშვნელობაზე. ამთვალზარისითშევარჩიეთწიგნი ,,12 გაკვეთილიევროპისშესახებ"- რომელიცმნიშვნელოვანიდასაინტერესოაღმოჩნდამონაწილეებისთვის, გადაწყდარომგაკვეთილებიდაგვენაწილებინაჯგუფებში 12 გაკვეთილიდაეთმობოდა 3 შეხვედრას, სადაც 4 ჯგუფადდანაწილდებოდასამუშაოდკონკრეტულიმასალა, შემდეგკიმოხდებოდამისიპრეზენტირება.
N10 შეხვედრა 12 გაკვეთილიევროკავშირისშესახებგაკვეთილი- N5, 6,7, 8
თარიღი: 28.02.19
თარიღი: 28.02.19
პროექტის ,,ევროპა წარმატებული მომავლისათვის"
შეხვედრის ძირითად მიმართულებას წარმოადგენდა ევროკავშირის სტრუქტურის, მისი ფუნქციონირებისა
და მასში გაწევრიანებული სახელმწიფოების უფლება-მოვალეობის გაცნობიერება, ამ ერთიანი
სისტემის რამდენიმე მიმართულების საფუძვლიანი შესწავლა და ანალიზი.მასწავლებლის ფასილიტაციით მოსწავლეებმა შექმნეს 4 ჯგუფი. პირველი სამი ჯგუფი ინდივიდუალურად და შემდეგ უკვე ურთიერთთანამშრომლობით ამუშავებდა
პროექტის ხელმძღვანელის მიერ განაწილებულ მომდევნო 4 გაკვეთილს, რომელიც უნდა წარმოედგინათ
პრეზენტაციით.
N11 შეხვედრა 12 გაკვეთილიევროკავშირისშესახებ გაკვეთილი- N 9,10,11,12
თარიღი: 07.03.19
თარიღი: 07.03.19
დღევანდელშეხვედრაზეპროექტისმონაწილეებმაკიდევერთხელ ისაუბრესევროკავშირის ძირითადმიმართულებებზე, რომისხელსუწყობს ევროპისქვეყნებისპოლიტიკურდაეკონომიკურგაერთიანებასდა მიზნადისახავს მოქალაქეებისთვისმშვიდობის, კეთილდღეობისდათავისუფლებისუზრუნველყოფას.შემდგომკიმასწავლებლისფასილიტაციითმოსწავლეებმა, 4 ჯგუფიშექმნეს დადემოკრატიულიპრინციპითგადაინაწილეს თემებისამუშაოდ.ჯგუფების
დამოკიდებულება იყო საქმიანი და პასუხისმგებლობაზე დაფუძნებული, პრეზენტაცია იყო
საინტერესოდ წარმოდგენილი.
III ეტაპი
თარიღი: 12.03.19
,,ევროპაწარმატებულიმომავლისათვის“ ამპროექტისფარგლებშიქ. ქუთაისის მე-15 საჯარო სკოლაშისაზეიმოდგაიხსნა,,ევროკავშირისლაბორატორია“, რომელიც მიზნად ისახავსხელიშეუწყოსმოსწავლეთა მიერ დისკუსიისა დადებატების გამართვასევროკავშირთანდაკავშირებით.ახლომომავალშილაბორატორიაუზრუნველყოფსევროკავშირისცენტრისწარმომადგენლების
და ამ მიმართულებით კომპეტენტური პირების ვიზიტსსკოლაში.
N13 შეხვედრა პროექტისმონაწილეებისტუმრადქართულ-ამერიკულსკოლა ,,პროგრესში"
თარიღი: 13.03.19
თარიღი: 13.03.19
პროექტი ,,ევროპაწარმატებულიმომავლისათვის" მონაწილეებმადაპროექტისხელმძღვანელმანათიაკალანდაძემევროკავშირისმნიშვნელობისადავიზალიბერალიზაციისშესახებსაინფორმაციოშეხვედრაგამართაქუთაისის N19 საჯაროსკოლაში. სადაცშეხვედრისმონაწილეებსმივაწოდეთმნიშვნელოვანიინფორმაცია.
N
14 პროექტისმონაწილეებისტუმრადქუთაისის N19 საჯაროსკოლაში
თარიღი:29.03.19
პროექტი ,,ევროპაწარმატებულიმომავლისათვის" მონაწილეებმადაპროექტისხელმძღვანელმანათიაკალანდაძემევროკავშირისმნიშვნელობისადავიზალიბერალიზაციისშესახებსაინფორმაციოშეხვედრაგამართაქუთაისის N19 საჯაროსკოლაში. სადაცშეხვედრისმონაწილეებსმივაწოდეთმნიშვნელოვანიინფორმაცია.მათდაურიგდათნატოსადაევროკავშირისსაინფორმაციოცენტრისწარმომადგენლის მიერ.
თარიღი:29.03.19
პროექტი ,,ევროპაწარმატებულიმომავლისათვის" მონაწილეებმადაპროექტისხელმძღვანელმანათიაკალანდაძემევროკავშირისმნიშვნელობისადავიზალიბერალიზაციისშესახებსაინფორმაციოშეხვედრაგამართაქუთაისის N19 საჯაროსკოლაში. სადაცშეხვედრისმონაწილეებსმივაწოდეთმნიშვნელოვანიინფორმაცია.მათდაურიგდათნატოსადაევროკავშირისსაინფორმაციოცენტრისწარმომადგენლის მიერ.
N15 შეხვედრარეპეტიციებიპერფორმანსისთვის: ,,წარსული — მკვიდრისაძირკველიააწმყოსი, როგორც აწმყო-მომავლისა." - ილიაჭავჭავაძე
რეპეტიციებს მონაწილეების მეცადინეობასთან ერთად ესწრებოდნენ მშობლები.
მუზეუმი, იქ არსებული გარემო მაქსიმალურად დადებით განწყობას ქმნიდა და ხელს
უწყობდა მათ პასუხისმგებლობას, საქმისადმი დამოკიდებულება, სამუშაო განწყობას
ქმნიდა.
შეხვედრა N16 პერფორმანსი:,,წარსული — მკვიდრისაძირკველიააწმყოსი, როგორცაწმყო-მომავლისა." - ილიაჭავჭავაძე
შეხვედრა N16 პერფორმანსი:,,წარსული — მკვიდრისაძირკველიააწმყოსი, როგორცაწმყო-მომავლისა." - ილიაჭავჭავაძე
თარიღი: 02.04.19
2019
წლის 2 აპრილსპროექტისმონაწილეებმაწარმოადგინესპერფორმანსი ,,ჩვენითვალითდანახულიწარსულიდამომავალი". აღნიშნულაქტივობაშიმონაწილეებმაგააცოცხლესწარსულისკადრები. მოსწავლეებსმიეცათსაშუალებათავიწარმოედგინათისეთიპიროვნებებისადგილზე, რომლებმაცშექმნესმე-19 საუკუნისქართულიევროპულადმოაზროვნესაზოგადოება.
შეხვედრისშემდეგპერფორმანსისმონაწილეებმადადამსწრესაზოგადოებამდაათვალიერესდიმიტრინაზარიშვილისსახლ-მუზეუმი, მათგიდობაგაუწიაკულტურულიმემკვიდრეობისდაცვისეროვნულისააგენტოსსაგანმანთლებლოპროგრამებისსპეციალისტმალელამახარაძემ.
შეხვედრა N 17 პროექტისშეჯამება: სტუმრად ნატოსა და ევროკავშირის საინფორმაციო ცენტრის წარმომადგენელი
პროექტი ,,ევროპაწარმატებულიმომავლისათვის" ქუთაისის N15 საჯაროსკოლაშიშეაჯამანატოსადაევროკავშირისსაინფორმაციოცენტრისწარმომადგენელმაქ-ნმარიკავაჭარაძემდა პროექტის ხელმძღვანელმა ნათია კალანდაძემ დამსწრე საზოგადოებასთან ერთად.პროექტისმონაწილეებმაწარმოადგინესყველაისაქტივობა, რომელიცგანხორციელდა 5 თვისმანძილზე. მათშეაფასეს,იმსჯელესდაარგუმენტირებულადწარმოადგინესმოსაზრებები, თუ რაროლიშეასრულაამპროექტმათითოეულიმათგანისთვის.
პროექტის ფარგლებში ჩატარდა კვლევა, რომელსაც პასუხისმგებლობით მიუდგნენ
მონაწილეები.
შედეგების ანალიზი:
პროექტის
ბენეფიციარების რაოდენობა ქუთაისის N15 საჯარო სკოლა:
VII კლასი 35
VIII კლასი 23 პედაგოგები: 5
შეხვედრებზე
დამსწრე პირები: პედაგოგები: 12 მშობლები:
15 მოსწავლეები 25
ქართულ-ამერიკული
სკოლა პროგრესი:
VII
კლასი VIII კლასი =37
პედაგოგები: 5
N19
საჯარო სკოლა: მოსწავლეები VII კლასი
VIII კლასი =20, პედაგოგი: 3
ადამიანური რესურსების კომპონენტი პროექტის
მართვის და განხორციელების უმთავრესი ელემენტია, ხოლო პროექტის ხელმძღვანელს, ამ შემთხვევაში
მასწავლებელს, წარმატებული შედეგის მისაღწევად
პროექტის მონაწილეებთან სწორი მიმარულებით, სკაფოლდინგის პრინციპით მუშაობა, გუნდის
წევრების მოტივირება და მათი ენთუზიაზმის ამაღლება უნდა შეეძლოს. ყოველივე ეს კი წარმატებით
განხორციელდა პროექტ ,,ევროპა წარმატებული
მომავლისათვის“. მოხდა პროექტის მისიის ფორმულირება და ძირითადი ამოცანების შემუშავება,
ასევე სამუშაო ჯგუფების წევრების ფუნქციების დელეგირება და შეიქმნა პროექტის ორგანიზაციული
სტრუქტურა. შედეგები კი მდგომარეობს შემდეგში: პროექტის მონაწილეებმა შეძლეს განხორციელებული
აქტივობით ,,ევროპა ჩვენი სახლია“ წარედგინათ
ევროკავშირის სახელმწიფოები, განესაზღვრათ მათი როლი ამ ერთიანი ძლიერი კავშირის სტრუქტურასა
და ფუნქციონირებაში, რის შედეგადაც დიდი მოწონება დაიმსახურეს საზოგადოების მხრიდან.
მათთან ჩატარებულმა კვლვამ ცხადყო, რომ მონაწილეებმა შეძლეს გამოევლინათ ლიდერობის,
გუნდური მუშაობის, კომუნიკაციის, პრეზენტაციის და სწორი, მიზანმიმართული, შედეგიანი
გადაწყვეტილების მიღების უნარი. გამოთქვამდნენ მზაობას შემდგომი აქტივობის განსახორციელებლად,
რომელიც სწორედ იყო პროექტის ფარგლებში, აქტივობა, მინი სპექტაკლი ,,ჩვენი
თვალით დანახული წარსული და მომავალი“. მონაწილეებმა მოირგეს ევროპული ღირებულებებით
მებრძოლი პიროვნებების, მეცენატების, როლი და წარმოაჩინეს ეპოქის მიმდინარე ღირსშესანიშნავი
პროცესები. ეს ყოველივე შედეგზე ორიენტირებული
იყო და სასურველი შედეგიც დადგა. სასწავლო პროცესებზე დაფუძნებული პროექტული სწავლება
შესაძლებლობას იძლევა, სასწავლო აქტივობები დაუკავშირდეს ავთენტურ და ცხოვრებისეულ
კონტექსტს, მოსწავლეებს განუვითაროს მაღალი დონის სააზროვნო უნარები და გაზარდოს სასწავლო
პროცესში მათი ჩართულობა, ეს აქტივობები კი ყოველივე ამას ემსახურებოდა. პროექტის მონაწილეთა
წარმატებული მომავლის საწინდარია.
როგორც
პროექტის ხელმძღვანელმა და ისტორიკოსმა, კიდევ უფრო მეტად დავინახე მსგავსი
პროექტების აუცილებლობა. ახალ თაობას სჭირდება ინფორმაციის სწორი, ლოგიკური და
არგუმენტირებული მიწოდება, რომელიც ეფუძნება რელაურ ისტორიულ ფაქტებს. პროექტის ,,მასწავლებელი მეგზური ევროპისკენ“
ფარგლებში დასწრებისას მიღებული გამოცდილება, ლიტერატურა მაქსიმალურად გამოვიყენე
ისე, რომ გასაგები ყოფილიყო მოსწავლეებისთვის. ვფიქრობ, კარგი იქნებოდა დაიწეროს
საბაზო საფეხურის მოსწავლეებისთვის გასაგებ ენაზე წიგნი კომპეტენტური პირების
მიერ, სადაც ჩამოყალიბებული და თავმოყრილი იქნება ყველა ის მიმართულებები, რომელიც
ხელს შეუწყობს აქტიური მოქალაქის ჩამოყალიბებას. აუცილებელი და კარგი იქნება
გამოვიყენეოთ ქისებით სწავლება, გამოცდილებამ დამიდასტურა, რომ მსგავსი კუთხით
მუშაობა უფრო მოტივირებულს გახდის მოსწავლეებს. დასკვნის სახით ვიტყოდი, რომ მეტი
გამოცდილება რომ მქონდეს მოვძებნიდი ფონდებს სადაც შევიტანდით მინიმალურ საგრანტო
წინადადებაზე პროექტს, რომელსაც აუცილებლად განვახორციელებდი ჩემს მოსწავლეებთან
ერთად. ჩატარდა შესაბამისი კვლევა, სადაც მონაწილეები ინტერესით და
პასუხისმგებლობით იღებდნენ მონაწილეობას.
პროექტის
რესურსები:
პროექტისთვის ვიყენებდი პროგრამა ,,მომავლის
თაობის’’ ფარგლებში პროექტების განხორციელებისთვის მიღებულ
ტექნიკას-კომპიუტერი, პროექტორი, ეკრანი, რომელიც აუცილებელია 21-ე საუკუნის
საშუალო შეხვედრების დასაგეგმად (ვგულისხმობ გარემოს ბავშვებისთვის მატერიალური
თვალსაზრისით). ბიბლიოგრაფია:სემინარის ,,მასწავლებელი მეგზური ევროპისკენ“
მიღებული ლიტერატურა და ასევე პროექტის ფარგლებში ჩემს მიერ შექმნილ ბლოგზე
განთავსებული ინტერნეტ რესურსები: https://evrokavshirislaboratoria.blogspot.com/p/blog-page_75.html , თანამშრომლობა მუზეუმთან,
ასევე ნატოს და ევროკავშირის საინფორმაციო
ცენტრის წარმომადგენლის მიერ მითითებული ლიტერატურა, რჩევები. კონკრეტულად
აქტივობის ,,ევროპა ჩემი სახლია“ საპრეზენტაციო ფორმატები, ფლიფჩარტები, მარკერები,
ამობეჭდილი ფოტო მასალა, წებო და საკანცელარიო საშუალებები, რომლებიც მივაწოდე
პროექტის მონაწილეებს.
სხვა
მხარეებთან თანამშრომლობა:
პროექტში ჩართული ორგანიზაციები: ქუთაისის N15 საჯარო სკოლა უშუალოდ უზრუნველყოფდა შესაბამის
გარემოს შესაძლებლობების ფარგლებში, სამუშაო
ოთახი, ტექნიკა, სააქტო დარბაზი, ბენეფიციარები.
რაც შეეხება N19 საჯარო სკოლასა და
ქართულ-ამერიკული კერძო სკოლა ,,პროგრესს“ ხელი შეუწყვეს პროექტის
მონაწილეების შეხვედრას მათ თანატოლებთან და მოსწავლეების ჩართულობას, მათ მოტივაციას,
პედაგოგების თანამშრომლობას. შესაბამისი საკონფერენციო ოთახის დათმობა, ტექნიკის
გამოყენება და ხელშეწყობა.
საქართველოს კულტურული მემკვიდრეობისა
და ძეგლთა დაცვის ეროვნული სააგენტოს იმერეთის ოფისი: პერფორმანსის
მზადებისთვის ხელშეწყობა რეპეტიციისა და შეხვედრების დროს, მასალების მოწოდება
სცენარის დასამუშავებლად. მოსწავლეებისთვის შესაბამისი გარემოს უზრუნველყოფა.
თანამშრომლობა ნატოსა და ევროკავშირის საინფორმაციო ცენტრთან.
Комментариев нет:
Отправить комментарий